• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • ЗАПРОВАДЖЕННЯ STEM-ОСВІТИ У НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ

ЗАПРОВАДЖЕННЯ STEM-ОСВІТИ У НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ

2019-04-01

/Files/images/STEM-illustration.jpg

ЗАПРОВАДЖЕННЯ STEM-ОСВІТИ У НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ

Україна стоїть на порозі величезних соціальних та економічних реформ, які поставлять країну в один ряд з передовими державами світу. Не винятком є і українська школа. В проекті Нової школи, розробленого Міністерством науки і освіти України, зазначено, що українська школа не готує до успішної самореалізації в житті, а український школяр отримує в школі здебільшого суму знань. Міністерством обґрунтовано необхідність докорінної реформи, яка зупинить негативні тенденції, яка перетворить українську школу на важіль соціальної рівності та згуртованості, економічного розвитку і конкурентоспроможності України. Процеси розвитку, виховання і соціалізації в Новій школі покликані зробити випускника конкурентоздатним у ХХІ столітті. Наскрізне застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі та управлінні закладами освіти і системою освіти має стати інструментом забезпечення успіху Нової школи. Запровадження ІКТ в освітній галузі має перейти від одноразових проектів у системний процес, який охоплює всі види діяльності і суттєво розширює можливості педагога, оптимізує управлінські процеси, таким чином формуючи в учня важливі для нашого сторіччя технологічні компетентності. Одним із елементів інформаційно-комунікаційних технологій є STEM-навчання. Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки, технології, технічну творчість та математику. Ці напрями лежать в основі даної технології. При цьому і науки вивчаються не окремо, а у комплексі. Велике значення дана методика надає практичному застосуванню набутих в процесі навчання знань. Дитина не лише знайомиться з новими напрямками розвитку даних наук, а вчиться використовувати набуті знання на практиці. На відміну від звичної системи навчання STEM-навчання надає дитині значно більше автономності. На процес навчання менше впливають стосунки вчителя та учня, стосунки між учнями та загальний стан освіти у навчальному закладі. Вчитель втрачає свою директивність, а набуття нових знань здійснюється за рахунок підвищеного рівня мотивації учнів. Крім впровадження всього комплексу STEM- навчання, класична освіта використовує STEM-технології, які дозволяють реалізувати прогресивні методики в умовах наших реалій. Саме тому STEM-технології набувають широкого використання серед українських вчителів. Наші педагоги йдуть в ногу з часом і не стоять осторонь освітніх змін. 1 та 3 квітня 2019 року відбулися засідання творчих груп педагогів на тему: «Запровадження STEM-проектів у навчально-виховний процес закладу», де кожен педагог пропонував реалізацію свого проекту. До уваги взяли лише два проекти, реалізувати які будемо влітку під час табору і восени.

Отже, ми надіємося, що впровадження STEM-технологій переорієнтує наших учнів з теоретичного здобування знань на практичний та науково-пошуковий, що одночасно підвищує мотиваційну складову та допомагає встановити певну комплексність у навчальній діяльності, формує наукове бачення природи, розуміння сучасних технологій, а також здатність застосовувати набуті знання та вміння в практичній діяльності.

Кiлькiсть переглядiв: 20

Коментарi